Czym jest tłuszcz VeraSport

Zdrowie

Verasport Łódź (+48) 784 995 975

31.05.2017

Lekko o tłuszczach...

Patrząc na dietę współczesnego, przeciętnego człowieka można stwierdzić, że opiera się często na tłuszczach. Niestety na tych „niedobrych”, w dodatku spożywanych w nadmiarze. Tłuste mięso (wołowina, wieprzowina), śmietany, masła, margaryny, smalec, pełnotłuste mleko, ser żółty. Są to kwasy nasycone, najmniej pożądane przez nasz organizm dlatego powinniśmy ograniczyć ich spożywanie . Odpowiadają za powstawanie złego cholesterolu co za tym idzie miażdżycy, późniejszej przyczyny zawału. Odkładają się one w naszym ciele w postaci tkanki tłuszczowej, organizm nie nadąża spalać i nadmiar magazynuje „na później”, a tego przecież wolelibyśmy uniknąć.


Tłuszcze dzielą się również na nienasycone (omega-3, omega-6), które mają bardzo dobry wpływ na nasz organizm. Dlatego powinniśmy zadbać o odpowiednią ich podaż! Pomagają w odpowiedniej pracy układu krążenia, mózgu i pomagają zwalczać zły cholesterol. Ich źródłem są oleje roślinne (m.in. olej lniany, olej słonecznikowy, olej sojowy czy olej kukurydziany), orzechy, siemię lniane, tłuste ryby.


Jaką funkcję pełnią tłuszcze?


Tłuszcze są źródłem energii, 1 gram dostarcza aż 9 kalorii. Stanowią źródło witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, D, E, K) i umożliwiają ich wchłanianie. Także tłuszcze są materiałem zapasowym, dzięki któremu funkcjonujemy w okresie kiedy nie dostarczamy organizmowi pożywienia. Tłuszcz chroni nas przed nadmierną utratą ciepła oraz pozwala na przystosowanie się do niskiej temperatury. Tkanka tłuszczowa otacza narządy wewnętrzne i chroni je przed przemieszczaniem. Dodatkowo tłuszcze dostarczają niezbędnych kwasów tłuszczowych, z których powstają hormony tkankowe, regulujące pracę układu sercowo-naczyniowego. Syntezują hormony steroidowe (cholesterolu), kory nadnerczy i hormonów płciowych.

 

W diecie tłuszcze powinny stanowić 20-30% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Żeby spalić 10kg tłuszczu musimy spalić aż 94.000 tys kalorii, wydalić 1.6kg wody i wydzielić 8.4kg dwutlenku węgla. Kiedy na treningu przyspiesza Ci oddech i zaczynasz się pocić – Twój organizm zaczyna m.in. spalać tłuszcz.

 

 


Autor wpisu:
Klaudia Duś
ŁÓDŹ, SIEWNA 15
(+48) 784 995 975
FitProfit Benefit OkSystem

Projekt i wykonanie Hiarte

Vera-Sport - hala sportowa
Siewna 15 Łódź, 94-250
Telefon: 42 253 28 44