Zdrowie

Verasport Łódź (+48) 784 995 975

23.08.2017

Palenie papierosów, a zdrowa sylwetka

Zaraz obok alkoholu często spotykanym uzależnieniem jest palenie papierosów. Jednak czy zdajemy sobie sprawę z jakimi konsekwencjami dla naszego organizmu wiąże się palenie tytoniu, że niszczymy swoje zdrowie będąc nawet biernymi palaczami? Jaki wpływ papierosy mają na naszą sylwetkę?


Począwszy od nieprzyjemnego zapachu ciuchów, włosów, śmierdzących tytoniem dłoni, żółtych zębów przez nieświeży oddech. Palenie przyspiesza procesy starzenia skóry, uaktywnia gen, który odpowiedzialny jest za utratę elastyczności skóry, zmarszczki i widoczne pory tzw. „skóra trądzikowa”.


Oto kilka przykładów jak palenie wpływa na poszczególne układy w naszym ciele:

  • choroby serca i naczyń krwionośnych (nadciśnienie tętnicze, zaburzenia pracy serca, choroba wieńcowa, miażdżyca, tętniak aorty, zawał serca, udar mózgu)
  • choroby układu oddechowego (rak płuc, rak dziąsła, astma, gruźlica, grypa, przewlekłe zapalenie oskrzeli)
  • choroby układu pokarmowego (wrzody żołądka i dwunastnicy)
  • choroby zębów (paradontoza, zapalenie dziąseł, próchnica, nieprzyjemny zapach z ust)
  • choroby układy hormonalnego - palenie papierosów zaburza funkcjonowanie tarczycy. U palaczy częściej występuje nadczynność tarczycy i jak również niedoczynność.
  • choroby układu rozrodczego - palenie tytoniu zwiększa ryzyko nowotworów szyjki macicy i jajników, przyspiesza pojawienie się menopauzy nawet o 5 lat, u mężczyzn zwiększa ryzyko impotencji i negatywnie wpływa na jakość nasienia.

Jednak nie tylko aktywne palenie papierosów ma szkodliwe skutki, paląc przy kimś narażasz jego zdrowie. Biernie wdychany dym tytoniowy zawiera aż 35 razy więcej dwutlenku węgla i aż 4 razy więcej nikotyny niż dym trafiający do płuc aktywnych palaczy. Więc zanim sięgniesz po kolejnego papierosa zastanów się czy warto psuć swoje zdrowie, ale też zdrowie swojego dziecka, partnera, współpracownika..

 

Palenie papierosów jaki ma wpływ na odchudzanie?


Palenie tytoniu pozbawia organizm cennych składników odżywczych. Utrudnia ich przyswajanie z pożywienia, upośledza trawienie, a także zatruwa krew. W dodatku utrudnia przyswajanie przez organizm leków i suplementów. Pogarsza naszą wydolność i kondycję obciążając cały układ oddechowy. Właściwa dieta i trening fizyczny w okresie nikotynowej abstynencji mogą więc nie tylko uchronić przed nadwagą czy otyłością, ale przyczynić się dodatkowo do zwiększenia ilości czystej masy mięśniowej.


Tytoń to dla organizmu tak samo jak alkohol - trucizna. Jeśli palisz, a chcesz prowadzić zdrowy tryb życia oprócz diety i ćwiczeń powinieneś wyeliminować ten niezdrowy nawyk – rzuć palenie. Jeśli nie palisz, nie zaczynaj – nie warto.


A tak na koniec...

„Rzucanie palenia jest proste. Robiłem to tysiące razy” - Mark Twain ;-)


Autor wpisu:
Klaudia Duś
ŁÓDŹ, SIEWNA 15
(+48) 784 995 975
FitProfit Benefit OkSystem

Projekt i wykonanie Hiarte

Vera-Sport - hala sportowa
Siewna 15 Łódź, 94-250
Telefon: 42 253 28 44